Ůspěšný Starák 2013

12.05.2013 11:01

Po dlouhé zimě jsme se konečně dočkali  a první letošní pořádné závody konečně jsou tu. Jako každoročně a doufejme ,že ještě dlouho, se první závod koná  na jižní moravě  ve Starém Městě .  Celkem se přihlásilo přes 270 jezdců  z pětí zemí.

        Čtvrtek , to byl den ,kdy jsme zvedli kotvy a vydali se na cestu cca 150 km dlouhou, nebot nás již tento den čekalo jedno milé setkání  . To dopadlo výborně a já lehce ovíněn , nebo spíš opivněn sem se vracel nad ránem domů do karavanu. Markovi za tuto super akci moc děkuji .

        Patek všechno začlo již na ostro , v poledne přejímky a večer klasické Tour de Depo . V naši kubatůře  se bude prezentovat 52 jezdců , tudíž budeme rozděleni na dvě skupiny. Jak to rozdělovali nevím ,ale bylo mi řečeno ,že rychlíci jedou spolu s 250gp. Tudíž mne nepřekvapilo  ,že jsem v této skupině! :-) 

       Sobota  , poledne , to byl čas kdy na řadě byla naše skupina a já moc pořadatele nepřesvědčil o tom ,že jsem rychlík  , nebot  rychlík jede asi jinak a já se  díval  jak mne každý předjíždí . Na svoji obranu musím říct ,že bylo třeba ještě zajet motor . A tak 22 . místo celkem z obou skupin bylo ještě ucházející. Brácha , který jel první závod na svoji motorce a poprvé taky  ve Staráku po upadnutí řadičky  končí již v polovině treninku na 39. místě. To by mu určitě na start v nedělním závodě nestačilo , nebot do závodu pustí jen 36.pilotů.

        Druhý trénink naši skupiny byl hned v nájezdu do třetího kola přerušen červenou vlajkou pro hrozivě vypadající pád závodníka  v nájezdu do kruháče. Německý závodník byl převezen do nemocnice a náš trenink mohl pokračovat. Jelo se mi daleko lépe než v poledne a tak se čtrnáctym místem jsem v celku spokojen. Brácha znovu ujel jen tři kola a pro neidentifikovatelné zvuky z motoru radši zastavil.Nakonec měl štestí a 31 . čas mu stačil pro start v nedělním závodě.

       V neděli náš závod začínal až odpoledne a startovní rošt vypadal následovně : 1.Martin Sedlo, 2. Radek Lamich , 3.Michal Savinkov a první řadu doplnil Petr Kolář.  Moje maličkost ve čtvrté řadě .  Start semi moc nevyvedl a tak mne přelítlo několik závodníku ze zadních řad.  Prakticky celý závod bojuju o 13 -15 místo a 15 . i končím . Po zredukovaní pořadí po diskvalifikacích se objevuji na  celkovém 12. místě a brácha  na 14. 

       Závod vyhrál s náskokem 6.sek Radek Lamich před Martinem Sedlem a třetí skončil Petr Kolář .

       Ještě se několika slovy vrátím k tomu co se dělo po skončení závodu . Ano konečně se něco začlo dít a komisaři se rozhodli pro kontrolu asi 20.motorek . Kontrolovali funkční dobíjení a velikost karburátoru. 5.Motorek touto kontrolou neprošlo ,ale věřím že již ted se ve všech garážích horečně šroubuje ,aby nejen tyto stroje byly pro příští závod v naprosté pohodě. 

 Další závod se koná již příští víkend a to hned závod nejprestižnější. 300ZGH v Hořicích a 60 pilotů v naši kubatuře. Budeme u toho ,tak nám držte pěsti. Zdraví 91!

  Kompletní výsledky ze Starého Města na https://www.motosportklub.cz/data/11rocnik/1/125ccm_sp.pdf

   Závěrem bych chtěl poděkovat všem co mi pomohli ! díky a věřím , že jsem Vás nezklamal a Vaši podporu si zasloužím i do budoucna